San Francisco Skyline

San Francisco Skyline

søndag den 17. marts 2013

17. marts: Køreprøve, endnu en uge og Sct. Patric's Day

Så blev det endnu engang tid til et indlæg. Torsdag i sidste uge var jeg til min køreprøve, hvor jeg var så heldig at bestå. Derfor modtog i fredags mit californiske kørekort.

Mit Californiske kørekort

Torsdag aften var tog jeg en tur ud i Dance Vita, som er et danse studio, hvor de havde en latin danse time, som jeg prøvede. Det er en meget anderledes måde at blive undervist på end, hvad jeg er vandt til, men det var super dejligt at prøve igen.
Fredag tog Asher og jeg en tur i safari run, da vejret ikke var vildt godt. Om aftenen tog jeg igen til Dance Vita, da der var en anden latin dansetime. Jeg skulle lige finde ud af, hvilken en der passede bedst til mig, men jeg tror, at det er den om fredagen der passede bedst til mig lige nu.
Lørdag var jeg hjemme hele formiddagen. Da Lotta så fik fri, tog jeg ned og hentede hende. Vi kørte til centeret og fik købt en afskedsgave til Stephanie. Vi købte hende et par fine øreringe fra Pandora. Det var planen, at vi skulle mødes med Nicole og en af hendes veninder til aftensmad, så vi tog ud for at se om vi kunne finde et nyt sted. Men det var lettere sagt end gjort. Det korte af det lange er, at Nicole endte med at skulle arbejde til alt for sent. Så Lotta og jeg ville finde noget at lave. Vi kørte rundt og snakkede om, hvad vi skulle lave, så vi endte med at finde noget hurtigt og spise og tage i biografen og se 21 and over.
Søndag stod så på brunch hos Stephanie. Det var hendes farvel brunch. Vi var der nok i en 4/5 timer, hvorefter vi gik hen og slappede af i parken, da vejret bare var super dejligt.
Mandag var vejret også super dejligt. Derfor tog Asher og jeg en tur på Vista park, hvor vi havde en playdate med Dickland og Marine. Dickland er lige et par måned ældre end Asher, og de skal måske gå i preschool sammen til efteråret. Vi havde taget vores frokost med, så vi sad på græsset og spiste frokost. Det var rigtig hyggeligt. Mandag aften tog jeg en tur i fitness, hvor jeg først var til zumba og derefter var jeg oppe og træne lidt.
Tirsdag var det tid til junior gym, som Asher bare nyder rigtig meget. Derefter skulle Asher klippes, så vi tog til frisøren. Normalt begynder han at græde, når jeg bare sætter ham i stolen. Jeg havde massere af små kiks med, som jeg giver ham hele tiden, for at han kan sidde stille. Denne gang var han godt nok rigtig god. Han glæd slet ikke, da hun klippede ham. Da hun var færdig og skulle til at få nogle af alle hårene væk, tog hun en føntørre frem og tændte den. Det kunne han godt nok ikke lide, og begyndte at græde rigtig meget. Men ellers ingenting. Han var super god. Derefter var det hjem og have frokost. Tirsdag aften havde vi vores au pairmøde i en ny piges hus. Det var en fra Sverige, som har være et år tæt på New York. Hun var rigtig sød, og hendes hus var fantastisk. I for haven havde de en tennis bane. Hendes pige på 6 år havde et stort værelse og et fedt stort walk-in-closet og hendes eget badeværelse. Au pair'ens værelse og badeværelse var også super fedt.
Onsdag tog vi i Washington park, hvor vi havde en playdate med Stephanie, Riley, Marine og Dickland. De legede lidt, hvorefter vi spiste frokost. Efter frokost var det hjem og have en middagslur. Onsdag aften var det en tur i skole.
Torsdag havde vi vores arts klasse. Det var den sidste i denne omgang. Så har vi lige 3 ugers pause, hvorefter vi igen skal have det igen. Det bliver godt at starte igen, for Asher kan helt vildt godt lide det.
Fredag tog vi i Cuernavaca park, hvor Monica og hendes pige Ella, en anden au pair og hendes pige også kom. Ella og hende den anden pige er begge 4, så de er lige lidt ældre en Asher. Da de kom, skulle vi til at spise frokost, så da vi var færdige, ville Asher rigtig gerne lege der, hvor pigerne legede, så han fulgte lidt efter dem. De legede i sandkassen, hvor de legede lidt med noget vandt. Pigerne var rigtig sød til at lege med Asher også. Derefter var det tid til at tage hjem igen. Fredag aften var jeg inviteret til et galleri åbning hos Vanessa's svigerbror. Så jeg tog toget ind til San Francisco, hvor jeg tog ind til galleriet. Det var meget sjovt, og det var nogle meget flotte malerier, han havde lavet. Det var bare super dejligt at se Vanessa igen.
I går tog jeg barten ind til San Francisco med Monica, hvor vi skulle ind og se Sct. Patric's Day paraden. Jeg tror, at vi sad og så paraden i 1,5 time, hvorefter vi synes, at det var lidt kedeligt, så vi begyndte at gå mod marinaen, hvor Monica gerne ville finde noget at spise og se på butikkerne der. Vanessa var på arbejde dernede, så vi endte med at gå ned og sige hej til hende og Oliver. Derefter fandt vi et sted, hvor de havde nogle meget lækre burgere. Derefter tog vi bussen tilbage til barten og tog tilbage hertil, hvor vi fik noget frozen yogurt, inden vi tog hjem i seng.
I dag tog vi også ind til San Francisco, hvor dagen stod på shopping. Lotta, Monica og jeg kigget lidt i butikker. Jeg fandt et par sommerkjoler og et par sommer ballerinaer. Det var meningen, at vi skulle ud og spise en sidste gang med Stephanie, da hun rejser hjem på torsdag, men der skete en misforståelse, så det endte vi ikke med at gøre. Monica, Lotta og jeg endte derfor med at tage tilbage hertil, hvor vi mødtes med Marine, Malin og en ny pige Martha. Vi tog allesammen på TGI Friday og spise aftensmad. Monica skulle køre, da hun skulle hente hendes værtsmor i lufthavnen, så hun kørte, da vi havde spist. Lige da vi havde fået vores mad, fik Marine en SMS fra hendes værtsfamilie om, at de tog på hospitalet, da hendes værtsmor skulle føde, så hun var rigtig glad. Dette var nok omkring klokken 7 eller noget i den stil. Lige så snart vi havde spist kørte hun tilbage, så hun kunne afløse bedsteforældrene, som var hjemme hos børnene indtil hun kom hjem. Da jeg kom hjem her til aften omkring klokken 21.45, skrev hun så til mig, at det blev en pige. Så det var, hvad jeg kalder en hurtig fødsel. Da Marine tog hjemmefra omkring klokken 17/17.30 var der ikke tegn på at fødsel, ville gå i gang nemlig. Da vi andre var færdig med at spise, tog vi så ned og fik noget frozen yogurt inden, jeg kørte den nye pige hjem, hvorefter jeg selv kørte hjem. Alt i alt en rigtig dejlig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar